E-postkastide kasutamise juhendid

Korduma kippuvad küsimused postkastide kohta EENeti serveris

1. Kes on minu püsiühenduse pakkuja?
Selle kohta peaks asutusel (või inimesel endal) olema sõlmitud leping. Aga võib kasutada ka EENeti abi ühenduse kindlaksmääramiseks:
Ühenduse kindlaksmääramine
2. Kuidas ma saan oma postkasti parooli muuta?
Parooli saab vahetada Roundcube keskkonnas (menüü 'Seaded' → 'Parool').
Vt https://webmail.edu.ee
3. Olen oma postikasti parooli unustanud. Mis teha?
Unustatud paroole saab vahetada teie asutusest see inimene, kes on postkastiteenuse juhtpaneeli haldaja. Haldaja nime võib ka EENetilt küsida: eenet@eenet.ee.
4. Mida teha, kui vajadus postkasti kasutada tekib kohas, kus puudub POP3 või IMAP protokolli toetav postiprogramm?
Postkaste saab kasutada ka veebi kaudu. EENet pakub kolme erinevat postkastikeskkonda lehel: https://webmail.edu.ee/.
5. Kuidas ma saan oma postkasti saabuvaid kirju ümber suunata?
1. meetod: Kirju saab ümber suunata postkastiteenuse juhtpaneeli haldaja. Haldaja nime võib ka EENetilt küsida: eenet@eenet.ee.

2. meetod:
  1. Logige lehel: https://webmail.edu.ee/ SqirrelMail keskkonda
  2. Avage menüü 'Seadistused' ja sealt alammenüü 'Message Filters'
  3. Klõpsake 'Add a new rule'
  4. Tingimuste kastis 'Condition' määrake, milliseid kirju soovite edasi suunata. Kui kõiki kirju, valige 'All':

  5. Tegevuste kastis 'Action' aktiveerige edasisuunamine (Redirect to the following email address) ja sisestage aadressilahtrisse see e-postiaadress, kuhu tuleb kirjad suunata. Kui soovite, et lisaks suunamisele jääksid kirjad ka teie postkasti, jätke linnuke kastikesse 'Keep a local copy as well.'
  6. Suunamise käivitamiseks vajutage lõpuks lehe allotsas nupule
  7. Kui on tulevikus soov suunamist maha võtta või muuta, tuleb seda teha samuti 'Seadistused'> -> 'Message Filters' alt.
6. Kas ma saan mobiiltelefoniga EENeti serverist mail.edu.ee oma kirju lugeda?
EENet pakub IMAP ja POP3 teenust, mida peaks enamus mobiilide e-posti programme toetama. Lisaks on olemas 3 postkastikeskkonda (vt https://webmail.edu.ee), mida võib mobiilse brauseriga kasutada.
EENeti postiserveri ei kasuta Microsoft Exchange protokolli pakkuvat tarkvara, mistõttu ainult seda nõudvad programmid EENeti serveriga ei tööta.
Kirjade mobiili teel väljasaatmine on võimalik juhul, kui mobiilne klient (tarkvara) toetab autenditud SMTP-d (meetod 'Password', SSL tugi, pordil 465) või häälestada telefon kasutama mobiilioperaatori SMTP serverit (wifi-ga telefoni puhul wifi teenusepakkuja SMTP serverit).
Juhiseid erinevate mobiiltelefonide häälestamiseks leiate näiteks EMT veebist.
7. Kuidas vaadata, palju mu postkasti suurusest juba kasutatud on?
Seda saate vaadata, kui logite https://webmail.edu.ee endale meelepärasesse keskkonda. Postkastile antud kettaruumi kasutamise näidik on SquirrelMailis ülal vasakul, RoundCubes all vasakul, Hordes üleval paremal.
Alates 2013. aastast on postkastile tellitud/tellitav täiendav kettaruum tasuline, vt EENeti teenuste hinnad.

Viimati uuendatud 11.06.2015